Licence LEGIOS GENERAL
Licence platí pro středoevropský trh. Cena jedné lokomotivy této kategorie se podle informací ČTK pohybují až okolo 100 milionů korun. Legios chce lokomotivu prodávat pod obchodním názvem Legios General. Stotřicetitunový kolos s výkonem 2750 kilowattů už jeden v Česku jezdí, nese ale výrobní štítky Voithu. Jde o vzorový kus pro sériovou výrobu. Voith by měl do Loun dodávat motory a hydraulické převodovky, zbytek dílů a celkovou montáž už si bude zařizovat Legios sám. „Výroba byla zahájena podle plánu. Prodali jsme již první lokomotivu a další tři jsou v procesu výroby. Nyní čekáme na podpis kupních smluv,“ uvedl ředitel společnosti Radek Rybáček. Odběratele zatím nekonkretizoval.
Technická data LEGIOS GENERAL
Typ pohonu | Diesel |
Výrobce | LEGIOS (Česká republika) a Voith Turbo (Německo) |
Klasifikace UIC | (C')(C') |
Rozchod | 1,435 mm |
Délka lokomotivy | 23.20 m |
Hmotnost lokomotivy | 126 - 135 t |
Typ paliva | Diesel |
Objem nádrže | 9,000 l (Maxima 40CC), 10,000 l (Maxima 30CC) |
Typ motoru | ABC 16VDZC (Maxima 40CC), ABC 12VDZC (Maxima 30CC) |
Převodovka | Voith LS 640 reU2 ("Turbosplit") |
Nejvyšší rychlost | 120 km/h (případně 160 km/h) |
Výkon | 3,600 kW (Maxima 40CC), 2,750 kW (Maxima 30CC) |
Tažná síla | 519 kN (startovací), 409 kN (průběžná) |
Brzdy | Elektropneumatické a Hydrodynamické |
Bezpečnostní systémy | PZB, ATB, TBL a další |
Spanilá jízda lokomotivy LEGIOS GENERAL
Legios letos začal vyrábět i dva nové typy nákladních vozů; čtyřnápravový výsypný vagon řady Faccns byl vyroben v počtu 96 kusů pro německou firmu HVLE. Mezinárodní operátor cisteren Nacco si pro změnu objednal 95 cisternových vozů Zacens s nerezovým kotlem. Aktuálně firma jedná i o dalších dodávkách.
O společnosti LEGIOS
Výrobce používá název Legios od minulého roku. Předtím používal tradiční, ale pro cizince obtížně vyslovitelnou zkratku Lostr, tedy Lounské strojírny. Firma začala v roce 1998 vyrábět nákladní vagony, předešlých 125 let různá drážní vozidla jen opravovala. Tržby se v předešlých letech pohybovaly okolo 1,8 miliardy korun. Pokud půjde vše podle plánu, mohl by podnik začít nabírat další zaměstnance, jichž má nyní okolo osmi set.
Žádné komentáře:
Okomentovat