čtvrtek 16. června 2011

Nejsilnější dieslelové lokomotivy v ČR vyrábí LEGIOS

LEGIOS Louny zahájil výrobu lokomotiv v licenci firmy Voith,  stroje by měly být nejsilnější dieselové lokomotivy, které se kdy na českém území vyráběly. Lounský Legios zahájil sériovou výrobu lokomotiv v licenci německé firmy Voith. První tři stroje Voith Maxima 30 CC by měly být nejsilnější dieselové lokomotivy, které se kdy na českém území vyráběly. Na koleje se zřejmě dostanou ještě letos. První z nich už je prodaná, informoval mluvčí firmy Tomáš Jelínek.

Licence LEGIOS GENERAL
Licence platí pro středoevropský trh. Cena jedné lokomotivy této kategorie se podle informací ČTK pohybují až okolo 100 milionů korun. Legios chce lokomotivu prodávat pod obchodním názvem Legios General. Stotřicetitunový kolos s výkonem 2750 kilowattů už jeden v Česku jezdí, nese ale výrobní štítky Voithu. Jde o vzorový kus pro sériovou výrobu. Voith by měl do Loun dodávat motory a hydraulické převodovky, zbytek dílů a celkovou montáž už si bude zařizovat Legios sám. „Výroba byla zahájena podle plánu. Prodali jsme již první lokomotivu a další tři jsou v procesu výroby. Nyní čekáme na podpis kupních smluv,“ uvedl ředitel společnosti Radek Rybáček. Odběratele zatím nekonkretizoval.

Technická data LEGIOS GENERAL

Typ pohonu
Diesel
Výrobce
LEGIOS (Česká republika) a Voith Turbo (Německo)
Klasifikace UIC
(C')(C')
Rozchod
1,435 mm
Délka lokomotivy
23.20 m
Hmotnost lokomotivy
126 - 135 t
Typ paliva
Diesel
Objem nádrže
9,000 l (Maxima 40CC), 10,000 l (Maxima 30CC)
Typ motoru
ABC 16VDZC (Maxima 40CC), ABC 12VDZC (Maxima 30CC)
Převodovka
Voith LS 640 reU2 ("Turbosplit")
Nejvyšší rychlost
120 km/h (případně 160 km/h)
Výkon
3,600 kW (Maxima 40CC), 2,750 kW (Maxima 30CC)
Tažná síla
519 kN (startovací), 409 kN (průběžná)
Brzdy
Elektropneumatické a Hydrodynamické
Bezpečnostní systémy
PZB, ATB, TBL a další

Spanilá jízda lokomotivy LEGIOS GENERAL


Další nákladní vozy LEGIOS
Legios letos začal vyrábět i dva nové typy nákladních vozů; čtyřnápravový výsypný vagon řady Faccns byl vyroben v počtu 96 kusů pro německou firmu HVLE. Mezinárodní operátor cisteren Nacco si pro změnu objednal 95 cisternových vozů Zacens s nerezovým kotlem. Aktuálně firma jedná i o dalších dodávkách.

O společnosti LEGIOS
Výrobce používá název Legios od minulého roku. Předtím používal tradiční, ale pro cizince obtížně vyslovitelnou zkratku Lostr, tedy Lounské strojírny. Firma začala v roce 1998 vyrábět nákladní vagony, předešlých 125 let různá drážní vozidla jen opravovala. Tržby se v předešlých letech pohybovaly okolo 1,8 miliardy korun. Pokud půjde vše podle plánu, mohl by podnik začít nabírat další zaměstnance, jichž má nyní okolo osmi set.


Žádné komentáře:

Okomentovat