pátek 10. března 2006

Výroba nákladních železničních vozů v LOSTRu v roce 2006

Kontejnerové, plošinové a výsypné vozy
Letitých zkušeností z oprav a údržby železničních nákladních vozů využil LOSTR a.s. při výrobě celé řady nákladních vozů, které buď sám nebo v kooperaci s partnery vyvinul. Jako výrobce a zároveň opravce známe detailně životní cyklus výrobku. Cenné poznatky získané z opravárenské praxe promítáme tak i do vývoje nových vozů. Od roku 1993 se LOSTR a.s. zabývá výrobou plošinových vozů. Vyrobené vozy slouží pro přepravu kusového zboží, které nemusí být chráněno před povětrnostními vlivy, objemných nebo dlouhých zásilek jako strojírenské, hutní, stavební výrobky, kmenové dříví či silniční vozidela. Později se těžištěm výrobního programu stávají vozy pro intermodální přepravy, tedy na výměnné nástavby a přepravu ISO kontejnerů. K těmto vozům v roce 2006 přibývá i výroba čtyřosých vozů na přepravu chemikálií a obilí.

Sggmrss – kontejnerový vůz 90´
Od roku 2002 vyrábí LOSTR a.s. kontejnerové vozy. Šestinápravový kloubový plošinový vůz je určen pro přepravu kontejnerů velikosti 20´, 30´, 40´, 45´ a výměnných nástaveb 6,05 - 8,15 metru, 9,125 - 9,3 metru, 12,192 metru a 13,6 metru. Pro uložení je každá polovina vozu vybavena celkem 18 sklopnými upevňovacími trny. Ložná délka vozu je 2 x 13820 mm při ložné hmotnosti maximální 106 t a vlastní hmotnosti vozu 29 t. Celková délka vozu přes nárazníky je 29590 mm. Kontejnerové vozy délky 90´ LOSTR vyrábí pro švýcarského zákazníka a pro České dráhy.



Sggrss - Kontejnerový vůz 80´
Plošinový kloubový nákladní železniční vůz řady Sggrss se třemi dvounápravovými podvozky typu Y 25 Lsd1 je další intermodální vůz, který LOSTR a.s. zařadil do svého výrobního programu. Vůz je určený pro přepravu ISO kontejnerů velikosti 20´a 40´. Vozy se budou používat ve vlacích kombinované přepravy a v mezinárodním provozu podle RIV jak jako jednotlivé vozy tak i v celých vlacích. Kontejnerové vozy 80´ vyrábí LOSTR a.s. pro Německou dráhu.

Plošinový vůz Rens
Čtyřnápravový plošinový vůz řady Rens(s)je určen pro přepravu dlouhého zboží převážně strojírenského, hutního a stavebního průmyslu, tak i silničních a zemědělských vozidel. Podlaha je dřevěná - z modřínových prken. Nástavbu tvoří 2 sklopné čelní klapky, které umožňují přejezd techniky z čelní rampy, 18 sklopných klapek bočních, 4 sloupky čelní výsuvné, 16 sloupků výsuvných bočních, 16 klanic sklopných, 18 uvazovacích ok v podlaze.



Plošinový vůz  Rns(s)
Čtyřnápravový plošinový vůz řady Rns(s) je určen pro přepravu dlouhého zboží, převážně hutního průmyslu. Podlaha je dřevěná z modřínových prken. Vůz je vybaven trámci, které usnadňují vázání loženého nákladu.

Krytý výsypný vůz Tadnss
Čtyřnápravový krytý, výsypný vůz o objemu 82 m3 pro přepravu sypkých volně ložených hmot vyžadujících ochranu před povětrnostními vlivy. Vnitřní nátěr vhodný i pro přepravu potravinářského zboží. Vůz je konstruován pro nakládku vlastní gravitací zboží, dávkováním, podle volby obsluhy oboustranně, se 4 + 4 vysoko položenými výsypnými otvory. Výsypné klapky jsou ovládány ručně, pákami umístěnými na plošině vozu. V zavřeném stavu je vůz odolný proti vnikání vody a prachového sněhu do ložného prostoru.

Žádné komentáře:

Okomentovat