neděle 15. srpna 2010

Ekonomická krize je pro LOSTR velkou výzvou

LOSTR Louny je tradiční český podnik, který se zaměřuje na výrobu nákladních vagonů a v posledních měsících i na výrobu motorových lokomotiv. Dopad krize se mu podle generálního ředitele Radka Rybáčka daří překonávat především díky zahraničním kontraktům.
„Jak se podniku letos daří? Jak pociťujete dopady ekonomické krize?“
„Naše společnost bere současnou ekonomickou krizi jako velkou výzvu. Soustředili jsme se především na rozvoj lidských zdrojů a technického zázemí. K tomuto účelu se nám podařilo získat finanční zdroje ze strukturálních evropských fondů. Spolu s rozvojem společnosti došlo ke stanovení nových standardů kvality a můžeme tak nabízet zákazníkům výrobky prvotřídní kvality.
I díky tomu se nám, paradoxně v této době, daří uzavírat nové obchody se zahraničními partnery. Například v červenci uzavřený obchod s italskou společností Ambrogio z Lombardie, pro kterou v letošním a příštím roce vyrobíme sto kontejnerových vozů pro nákladní železniční dopravu, je naším historickým úspěchem.“
„K jakým krokům jste v souvislosti k krizí museli přistoupit?“
„Spolu s krizí přišla změna poptávaného portfolia našich výrobků. Ustal zájem o vozy kontejnerového typu, naopak nám přicházely a nadále přicházejí poptávky na cisternové a ostatní druhy vozů. Na tuto změnu jsme dokázali velmi flexibilně reagovat: postavili jsme nové linky, proškolili nové zaměstnance a přijali řadu dalších opatření.
Díky tomu jsme uzavřeli několik důležitých smluv, které upevnily naši konkurenceschopnost na evropském trhu. Po dlouhodobém vyjednávání se zástupci německé společnosti Voith Turbo GmbH & Co Peter Jöns a Heinrich Krey jsme například letos získali nový kontrakt na výrobu lokomotiv. Exkluzivní smlouva na dobu neurčitou platí pro výrobu lokomotiv určených pro země střední a východní Evropy, vyjma bývalých sovětských zemí. Na jejím základě bude LOSTR, a. s., vyrábět nejmodernější a zároveň nejžádanější diesel – hydraulické lokomotivy typu Maxima. Stroje jsou velmi výkonné, bezpečné a s jednoduchým ovládáním, disponují komfortním objemem nádrže devět tisíc litrů.“
„Co připravujete pro nejbližší budoucnost?
„LOSTR je společnost s bohatou a více než 135letou historií. Chceme i nadále stavět na jejím dobrém zvuku. Do budoucna však připravujeme několik zásadních změn, které zahrnují modernizaci vagonů, výrobu nových lokomotiv a hlavně rozšíření a zkvalitnění nabídky pro zahraničí. Považujeme to za prostředek, jak společnost plně stabilizovat a rozvíjet její aktivity na zahraničních trzích. O všech konkrétních novinkách budeme více informovat letos v září.“

Žádné komentáře:

Okomentovat