pondělí 21. února 2011

Legios General schválený v České republice

Již na jaře tohoto roku začne v Lounech výroba nové nákladní diesel–hydraulické lokomotivy. O výrobu se postará tamní společnost Legios (s původním názvem LOSTR Louny), která pod názvem General bude vyrábět v licenci společnosti Voith jejich lokomotivu Maxima 30CC. V rámci licence je pak bude nabízet různým dopravcům středoevropského regionu. Společnost Legios bude kromě motorů a hydraulické převodovky zajišťovat všechny díly a zbytek montáže. Již v prvním čtvrtletí letošního roku by měl první stroj procházet zkouškami. První vyrobené lokomotivy nebudou dodávány dopravcům přímo, ale budou v rámci zkušebního provozu jednotlivým zájemcům pronajímány.
V červnu roku 2010 jsme mohli Legios General vidět na ostravském veletrhu Czech Raildays a později také na Železničním zkušebním okruhu v Cerhenicích. V nedávné době jezdila pod hlavičkou společnosti Railtransport (RTT) a tahala převážně vyrovnávací kontejnerové vlaky z Prahy do bavorských přístavů. Byla nasazena hlavně z důvodu porovnání s ostatními lokomotivami, které RTT na tyto výkony využívá — Siemens ER20 Hercules a dvojici MaK V100. V rámci zkušebního provozu vozila i běžný kontejnerový NEx do Emmerichu, ale došlo k havárii motoru a tak byl stroj vrácen výrobci a další srovnávací jízdy zrušeny.

Podle vyjádření společnost Railtransport pro ně nemá v současné době nájem nebo koupě lokomotivy Legios General opodstatnění, neboť spotřeba paliva je vyšší, než u provozovaných strojů ER20 a V100 a pořizovací cena je také větší. Nasazení lokomotivy by bylo možné pouze tam, kde by již porovnávané lokomotivy své výkony nezvládly a takový výkon u zmiňované společnosti zatím není.
V současné době je již lokomotiva Legios General/Voith Maxima schválena k provozu na síti SŽDC a tak se jí možná v rámci „podpory domácího průmyslu“ dočkáme i u státního dopravce ČD Cargo. Mohl by s ní totiž jezdit i do všech sousedních států, což zatím žádná jiná motorová lokomotiva české výroby neumožňuje.
Společnost Legios je výrobce železničních vozů, náhradních dílů a nyní i lokomotiv. Vagony z její produkce můžeme potkat v České i Slovenské republice, ve Francii, Německu, Itálii či Švýcarsku. Společnost navázala na dlouhou tradici výroby kolejových vozidel v Lounech, která započala již roku 1872. V současné době firma zaměstnává asi 900 osob a patří tak mezi největší zaměstnavatele regionu.

Žádné komentáře:

Okomentovat