středa 13. ledna 2010

Lounský Lostr získal licenci na výrobu dieselových lokomotiv

Zdroj: HN.IHNED.CZ
Český výrobce nákladních vagonů už registruje první zájemce o lokomotivu, jejíž prototyp má být hotov letos.


Lounský výrobce nákladních železničních vagonů, společnost Lostr, začne ve větším měřítku vyrábět železniční dieselové lokomotivy. Vedení firmy včera podepsalo licenční smlouvu s německým výrobcem Voith. V roce 2011 by se v Lounech mohlo vyrobit několik desítek kusů lokomotiv. Firma chce kvůli nové výrobě přijmout v příštím roce zhruba stovku zaměstnanců, řekl generální ředitel firmy Lostr Radek Rybáček.
První prototyp by měl být v Lounech vyroben už letos, výroba komerčních sérií začne v příštím roce. Lokomotivy vyráběné firmou Voith v německém Kielu směřují do zemí západní Evropy, ty z Loun mají jít do zemí východního bloku kromě zemí bývalého Sovětského svazu. Už nyní firma eviduje první zájemce. "Je vidět, že o lokomotivu bude zájem," řekl Rybáček.
Dieselhydraulická lokomotiva Maxima vznikající v Lounech má mít od německého výrobce pouze motor, převodovku a rozvodnou skříň, ostatní díly jako podvozek a rám vyrobí lounský Lostr. Další součásti lokomotivy bude firma poptávat ve výběrovém řízení u různých dodavatelů.
První části prototypu budou hotové v květnu, celá lokomotiva by mohla být sestavena na konci roku. Kvůli výrobě prototypu se staví dvě nové haly, pro sériovou produkci vznikne úplně nová výrobní linka. Při větším zájmu o lokomotivy chce firma výrobu dále rozšiřovat, přijala by i další zaměstnance.
"V jednání do budoucna je i výroba dalšího typu lokomotivy," uvedl ředitel. To ale nebude dříve, než se stabilizuje výroba prvního typu lokomotivy.
Firma očekává, že díky výrobě lokomotiv vzroste objem tržeb v roce 2011 až o 50 procent, růst by tržby mohly i v následujících letech. Podle prvních odhadů dosáhl výrobce vagonů za loňský rok tržeb kolem 1,9 miliardy korun. V roce 2008 tržby činily 1,8 miliardy korun.
Lostr loni vyrobil přes 1000 kusů různých nákladních železničních vozů, provádí i jejich opravy a rekonstrukce. Pro letošek firma podle ředitele počítá s přibližně stejným objemem výroby.




MAXIMA
Lokomotivy z Lostru budou stavěny na bázi stroje německého Voithu.
FOTO: ARCHIV HN

Žádné komentáře:

Okomentovat