
Firma LOSTR a.s. navazuje na bohatou tradici, která se datuje již od r.1872, kdy Společnost Pražsko-duchcovské dráhy začala v Lounech budovat dílny na opravu kolejových vozidel. Provoz v dílnách byl zahájen v roce 1873 na 3390 m2 plochy se 6 stanovišti pro opravy lokomotiv a 10 pro opravy vozů.

Během 1.světové války se pokračovalo v rozšiřování dílen. Dne 29.října 1918 opustila dílny lokomotiva 73.207, první vozidlo s českými nápisy.
Vývoj firmy po 2. světové válce byl ovlivněn velkou změnou sortimentu oprav železničních kolejových vozidel.


Pochopitelně velký zlom nastal po roce 1989. V té době bylo rozhodnuto o privatizaci Železničního opravárenství. Proto byla 6.6.1992 založena osmi fyzickými osobami společnost LOSTR s.r.o., která si vytýčila cíl zprivatizovat závod ŽOS Louny. Od 1.9.1992 se ŽOS Louny vyčleňují od ČSD, přechází do rukou společnosti LOSTR s.r.o. a mění jméno na LOUNSKÉ STROJÍRNY spol. s r.o. Po zprivatizování firmy se postupně dokončují vybrané investiční akce zahájené v 80.letech. Provoz zahájily skladovací hala a přípravna materiálu. Dále mobilní tryskač, stříkací a lakovací boxy a také například přejímací hala pro nově vyrobené vozy.
Management společnosti postupně rozšířil původní výrobní program, tj. opravu vozů a výrobu atypických konstrukcí o výrobu komponent železničních vozů a v roce 1998 LOSTR a.s. zahájil výrobu kompletních vozů nejprve podle výkresové dokumentace dodané zákazníkem a později také vozů vyvinutých vlastním konstrukčním oddělením.

Zdroj: www.lostr.com
Žádné komentáře:
Okomentovat