Privatizace železničních opraven v ČR byla urychlena dramatickým poklesem přeprav v tehdejší federaci a tím i drastickým poklesem oprav v těchto firmách. Noví vlastníci se měli o firmy i zaměstnance postarat a podle svých schopností zajistit úspěch nebo neúspěch firmy.
Velice brzy bylo nutné najít nový, náhradní výrobní program. V LOSTR a.s. byly při hledání rozhodující znalosti nákladních vagónů, znalosti svařovaných konstrukcí (točen a přesuven) a technologické vybavení, které bylo k dispozici. První zakázky byly na výrobu částí vozidel a to zejména představků, podélníků a rámů (viz obrázek).
Všichni zaměstnanci tak postupně mohli vstřebávat stále nové a nové poznatky, zejména západní zvyklosti, normy a požadavky na provedení. Jako přípravná etapa k uvedení vlastních finálních výrobků bylo toto období nenahraditelné.
V dnešní době je již firma vyprofilovaná a nabízí hlavně dvě činnosti: jednak výrobu nových kolejových vozidel, zejména nákladních vagónů a za druhé opravy a revize železničních kolejových vozidel, opět zejména nákladních vagónů.
Žádné komentáře:
Okomentovat